07405040_白鴎附属中高
7/20

➥◎ppoossiittiivvee iimmaaggeess ×tthhee sstteerreeoottyyppeessMMuuttuuaall rreessppeecctt--iinntteerraaccttiioonn➣Verylow production efficiency ➣Existence of Producers’ Association ➣Ghana Chocolate Week5年・6年 1年・2年5年・6年 2年・4年⇨Sustainable⇨Limited resourceresource>Plastic(petroleum)<23%Material recycle×→10000kJ/kgSchool Gude 20231年 浅草上野探究活動で興味あるテーマについて調べ、   まとめて作成したパンフレット2年 ポスターセッションによる成果発表の様子3年 「思考ツールを用いたRQの設定」活動の様子 6年(高校3年) HAPiE(英語個人論文作成授業)の様子5年(高校2年) 「個別探究論文の成果報告会」の様子~In the selectable society~1234567891073650. 2425 x (The number of PET bottles you buy for a week) xJapan‘s PET bottle productioni=x=43We will use GGhhaannaaas an example to propose Introductiontthhee kknnooww--hhoowwnneecceessssaarryy ffoorr uuss lliivviinngg iinn aa gglloobbaall ssoocciieettyy.Its gatewayis characteristicsex)in Ghana:Cocoaex)in Ghana:Cocoa・Cocoaproductionishighenough・No producers’ association・Failure to resolve labor problemConclusion→BBee ccoonnssiiddeerraattee ooff tthhee ccoouunnttrriieess&EEnnhhaannccee iinntteerrnnaattiioonnaall ccooooppeerraattiioonnW201902-2 Tokyo Metropolitan Hakuo Junior and Senior High School2 Tokyo Metropolitan Hakuo Junior and Senior High School・Fashionablethings・Cocoa in daily lives etc...・Cultural events・Music(Dance, Instrument)・Food(Traditional dishes of each other)・Fashion(Plant Dyeing)Tokyo Metropolitan Hakuo Junior and Senior High Schoolearths0.240.490.720.971.211.451.691.942.182.42BottlesHow many population of Japan world population ・Japanese animeor manga・The way to use cocoa・Practical Science ExperimentMaterialMaterial/ChemicalrecycleHeatofcombustionLengththat can bewrittenThe amount of flushed water per use÷÷Household members251min0.320.230.220.202min0.640.470.430.413min0.970.730.650.614min1.290.930.870.825min1.611.211.091.026min1.931.461.301.227min2.251.631.521.438min2.581.861.741.639min2.902.091.961.8410min3.232.332.172.04PENCILMECHANICAL PENCILComparisonTree(plant)4%Chemical recycleSquat style Squat style Western style Western style PS⇒41900kJ/kg(9.6km/a case of lead)0.24km46000kJ/kgHow many Earthswould be needed to acquire all the resources for letting everyone in the world use the same number of plastic bottles as you do HAKUO Footprint?●Original measurement●Based on individual choices●Leads you to the new understanding TThhee kkiinnddss ooff ssttaattiioonneerryy How do you interact with non-Englishspeaking people?Which writing implement will you use?Japan's PET bottle production x (1 -Japan's PET bottle recycling rate) World PET bottle production x (1 -World PET bottle recycling rate)The number of PET bottles you buy for a week xpopulation of Japan(=HAKUO Footprint)●vertical axis:total amount of flushed water(L)●horizontal axis: number of times to flow4800480048048012012012001200number of times to flowTThhee nnuummbbeerr ooff ssoofftt ddrriinnkkss iinn ppllaassttiicc bboottttlleess // wweeeekk-How do you make choices everyday ?-Check them from theenvironmental perspectivesWhat if every single one of youstart thinking with it❓❓TThhee ssttyyllee ooff bbaatthhiinnggJapanese people use 40 percentof water for bathing How many times the length you spend in a shower is longer than the average timeTThhee ttyyppeess ooff ttooiilleetThe amount of savedwater per use is 3.6L~Your action will change your notion~KKnnoowwiinngg&UUnnddeerrssttaannddiinngg→SSuuppppoorrttex)DonationMMuuttuuaall UUnnddeerrssttaannddiinngg tthhrroouugghhIInntteerraaccttiioonn興味や関心を原動力として、先行研究を調査して、先の見通しを立てたうえで、課題を設定できる。また、設定した課題に対して、何を明らかにしたいのかを明確に述べることができる。 研究テーマに沿った参考文献などの資料を探し出すことができる。 文献調査においてSIST基準などの正式なルールにしたがって表記し、引用することができる。課題を解決するためのデータを収集し、適切にまとめ、課題解決のための根拠として明確に示すことができる。 データとは、自分自身の研究で得たデータや文献調査から得た知見を解釈し、まとめたものをいう。 設定した課題に対して、根拠を示し、客観的な理由づけをしながら、課題の解決に至る筋道を立てることができる。 設定した課題に対して、根拠と客観的な理由づけをしながら、論理的に解決に至る筋道を、適切に文章で表現することができる。 自分が行った研究の筋道を、自分のことばで明確に、相手に伝えることができる。▌全国高校生フォーラム 全国高校生フォーラムとは、文部科学省と筑波大学が共催する高校生の探究活動のための発表の場です。WWLコンソーシアム構築支援事業とSGHに指定されている学校の生徒が、英語で自分たちの探究活動の成果を発表します。 白鷗では、課題探究型学習をとおして、以下の6つのスキルを身に付けます。ここでは、各学年の取組の様子や、WWLコンソーシアム構築支援事業の全国大会に位置づけられる高校生フォーラムに参加した6年(高校3年)生が発表したポスターを紹介します。2年・4年3年・4年0506Research→ Connection→UnderstandingSTUDENTSLOCALSOnline English Interaction MeetingNonverbal Interaction4年(高校1年)「地域行事に関する探究」活動の様子令和元年度発表ポスターSmallthings make a bigdifference. Play yourpart!令和2年度発表ポスター令和3年度発表ポスター探究スキル(RQ などを設定できる力)文献調査を行える力)(エビデンスを示せる力)重点指導学年目 標HAKUOFOOTPRINT(図書、インターネット等を含む文章による表現・伝達力 1年・2年5年・6年 プレゼンテーションによる育てたい6つの探究スキル課題設定力資料調査力 データ分析力 論理構築力 表現・伝達力

元のページ  ../index.html#7

このブックを見る